Thursday, February 11, 2010

grouping..

Hari ini seperti biasa,seperti mana hari-hari aku masuk kerja pagi..aku terpaksa untuk menghadiri perhimpunan pagi.Aku sebenarnya tidak lah berminat sangat dengan ceramah pagi oleh para pihak atasan ku.
bla..bla..bla...
Namun dipenghujung bicara pagi ini,tiba-tiba pihak atasan ku membicarakn tentang 'grouping' oleh beberapa pekerja kasut.Sebagai 'budak kasut',aku terasa di perkatakan olehnya.Tetapi aku menerima kritikan tulus itu.Perhimpunan atau lebih kita kenali..lepak-lepak.Sudah menjadi kebiasaan bagi pekerja untuk mengisi masa lapang dengan berborak-borak di antara rakan sekerja,tak kira ketika di ruangan berkerja atau di tempat pemakanan.
Namun grouping bukanlah sesuatu yang sentiasa negatif.Jika kita imbau kembali buku-buku sejarah sekolah menengah kita dulu,grouping ini merupakan satu aktiviti pencetus minda.Pada zaman greek purba dahulu,tokoh-tokoh bijak pandai sering berkumpul untuk berbincang.Tokoh seperti socrates,plato,aristotle, dan ramai lagi sering berkumpul.
Jadinya,grouping ini bukan lah sentiasa negatif...tapi bergantung pada topik perbualannya.

mola..

1 comments:

fikiranlicin said...

betol3x.. kat padang mashar nanti kita pun akan berhimpun..

Post a Comment

 

tulisan tangan © 2008. Design By: SkinCorner