Monday, August 16, 2010

mimpi..



Semalam tdur lenaku di hiasi dgn mimpi.Selalunya tdurku kosong..namun semalam ianya lain.Berbeza.Aku berada di sebuah tempat asing.Di sebuah kampung.Aku tidak mengenali tempat itu..sungguh aku terasa asing.Selang kemudian aku terlihat kelibat seseorang.Wanita.Fikirku.Aku bergegas mengejarnya.Sedang aku berlari..tetiba latarku berubah.Kini aku dapati aku berada di tengah ruang kelas lamaku.

Masih lg bingung..aku terdengar suara ketawa bercampur tangisan.Aku kabut.Keluar mencari punca namun tiada apa yg aku jumpa.Aku berjalan ke ruang kantin.Di sana aku lihat beberapa temanku.Aneh.Mereka teman kerja ku..bukan teman sekolahku.Di sebelah kiriku aku melihat dua ekor ikan..yg aku tidak tahu jenisnya.Tapi amat cantik.

Aku duduk di sebuah meja.Aku lihat sekelilingku dan aku dapati aku bukan lg di sekolah tapi di kampung tadi.Namun kali ini kampung itu agak moden.Masuk seorg lelaki memegang sebuah buku."revolusi'.
Belum sempat aku melihat wajahnya..tidurku terganggu akibat bunyi telefon.Aku terbangun dalam keadaan bingung.

0 comments:

Post a Comment

 

tulisan tangan © 2008. Design By: SkinCorner