Monday, March 22, 2010

Berapa lama kamu kenal diri kamu?.Bagi aku..aku da agak lama hidup..namun masih awal untuk aku katakan aku siapa.Bila kita kata kita kenal diri kita..tapi adakah betul kita kenal?atau hanya penyedap diri untuk kita mengelak akan kekecewaan?

Banyak buku mengajar kita cara untuk mengenali diri..kenapa?perlukan kita akan petunjuk untuk mengenali diri kita sendiri..ataupun kita begitu naif..hinggakan untuk mengenal diri kita..kita perlukan bimbingan dan petunjuk.Rasa rendah diri membolehkan kita mengenali siapakah kita.Jika aku kenal diri aku..aku boleh katakan aku siapa sahaja.Aku boleh jadi siapa sahaja.

Jika kita kenali diri kita..kita akan cintakan diri kita..dari situ..keyakinan akan timbul..minda akan tangkas berfikir.Kelakuan akan lebih teratur.Ini semua jika kita kenal siapakah kita.Jika kita tahu akan kehebatan kita sendiri.

0 comments:

Post a Comment

 

tulisan tangan © 2008. Design By: SkinCorner