Sunday, May 30, 2010

Pelancong



Seorang customer aku hari nie menarik minat aku.Dia nie handicap.And dia berasal dari Queenstown,New Zealand.Sambil dia memilih2 kasut..kami pun ada borak2 kecil.Dia kata dia jadi macam tu disebabkn kemalangan.Dia pada mulanya amatlah kecewa dgn keadaan diri dia.Namun lama2 dia rasa bangga dan hebat.haha.

Dia kata malaysia nie seronok.Namun dia kecewa dengan sikap segelintir masyarakat kita.Semalam dia naik monorail,agak sesak..kebetulan dia berada di bahagian tempat duduk oku dan org tua.Dia melihat..bukan org orang kurang upaya yg duduk di sana tapi sebaliknya budak2 remaja dan orang yg sihat fizikalnya,sedangkan org tua terpaksa berdiri.Dia kata,kejadian nie bukan hanya berlaku di malaysia tapi di seluruh dunia.

Sambil mencuba kasut(aku terpaksa menolong memakaikn kasut memandangkn kaki dia tidak boleh bergerak.)dia bercerita tentang kg halaman dia.Katanya..kg dia telah menjadi lokasi pengambaran utk filem2 bujet besar seperti LOTR,X-Man Origin:Wolverine dan beberapa filem lagi.

Sungguh seronok mendengar cerita.Mang setahu aku..New Zealand nie sememangnya sebuah negara yg cantik.Suatu hari nanti aku pasti akan ke sana.hehe

Setelah mencuba 3 pasang kasut,dia beredar tanpa membeli sepasang pun.Tapi tak mengapa,seronok dapat becerita dengan pelancong nie...hehehe

**************

1 comments:

darth mola-mola said...

testing??

Post a Comment

 

tulisan tangan © 2008. Design By: SkinCorner